נתניהו הגיש לנשיא בקשה להארכת המנדט בשבועיים

איתי גדסי No Comments on נתניהו הגיש לנשיא בקשה להארכת המנדט בשבועיים

ראש הממשלה המיועד ביקש מנשיא המדינה להאריך את המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה: "המשא ומתן נמצא בעיצומו וחלה התקדמות רבה אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה, ידרשו לי כל ימי הארכה שבסמכותך לתת לי על פי חוק על מנת שאוכל להרכיב את הממשלה"

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הגיש הערב (חמישי) לנשיא המדינה, בקשה להארכת המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה.

במכתב ציין נתניהו כי בשבועות האחרונים נוהל ומתן אינטנסיבי בין נציגי הליכוד לסיעות שהמליצו עליו להרכבת ממשלה. "תחילה, התמקד המשא ומתן בסוגיות עקרוניות, לרבות בעקרונות הבסיסיים וקווי היסוד של הממשלה שתוקם. לאחר מכן, התקיימו בין הצדדים פגישות בנושא חלוקת התפקידים. הפגישות היו אינטנסיביות והתקיימו עד השעות הקטנות של הלילה", כתב לנשיא.

"בשלב זה נחתמו עם כל הסיעות שהמליצו עלי לתפקיד ראש הממשלה (64 ח"כים), נספחים או מכתבים הנוגעים לתפקידים בממשלה ה-37. מסמכים אלה הונחו על שולחן הכנסת בהתאם לקבוע בחוק", הוסיף יו"ר הליכוד.

הוא עדכן: "עם זאת, עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שעדין לא סוכמו (כך למשל עם סיעות ש"ס ויהדות התורה עדיין אין נספח תפקידים מפורט אלא מכתב בלבד) ומשום שכל הסיעות האמורות דורשות חתימה על הסכמים קואליציוניים מלאים כתנאי לחלוקת התפקידים בממשלה. הסכמים אלה כוללים התייחסות לסוגיות עקרוניות רבות ומורכבות.

"כאמור, המשא ומתן נמצא בעיצומו וחלה התקדמות רבה אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה, ידרשו לי כל ימי הארכה שבסמכותך לתת לי על פי חוק על מנת שאוכל להרכיב את הממשלה.

"לאור האמור, נשיא המדינה הנכבד מתבקש להאריך את התקופה להרכבת הממשלה בארבעה עשר ימים נוספים, וזאת מכוח סמכות נשיא המדינה על פי הוראות סעיף 8 לחוק יסוד", סיים נתניהו.

ביש עתיד הגיבו: "נתניהו חלש. אפילו אחרי שנתן כבר הכל, הוא מתקשה להקים ממשלה וביקש הארכה מהנשיא. מעניין מה עוד נשאר לסחוט מנתניהו".



0 תגובות